Heidi Ekholm-Talas - Perheen äiti yhdistää verkostomarkkinoinnin, sisällöntuotannon ja arjen pienten lasten kanssa

05.10.2018

Heidin perheeseen kuuluu miehen lisäksi kolme lasta. 3- ja 6 vuotiaat pojat, sekä juuri syntynyt tyttö. Äitinä Heidi on lämmin ja hellä. Mutta ei omien sanojensa mukaan kodin hengetär. Heidi sanookin, että kaipaa vauva-arjen lisäksi tekemistä jossa pääsee miettimään liiketoiminnan kasvattamista. Yhtälö on helppo toteuttaa, sillä Heidillä on paljon aikaa lapsille, kun saa tehdä töitä kotona. Hän ei koe asiaa siten, että työaika olisi vauvan ajasta pois. Kun vauva nukkuu, niin Heidi tykkää tehdä töitä.

Perheessä arjen askareissa mies on vahvasti mukana. Heidi kuvaileekin, että hänellä on täydellinen mies, jota ilman kuviosta ei tulisi yhtään mitään. Poikien ollessa pienempiä, Heidin mies oli vuoden hoitovapaalla. Ja kun Heidin nykyinen äitiysloma päättyy, niin mies jää jälleen kahdeksi vuodeksi kotiin tytön kanssa. Isommat lapset ovat päiväkodissa ja eskarissa.

Heidi Ekholm-Talas - Perhe.
Heidi Ekholm-Talas - Perhe.

Yrittäjyyden ja sijoittamisen maailmaan jo lapsena

Heidi on ollut yrittäjähenkinen jo ihan lapsesta saakka. Hän on seitsemän vuotiaasta saakka tehnyt töitä tanssijana ja mallina. Hän on säästänyt aina. Ensimmäiset KOPin osakkeet on ostettu jo lapsena. Lisäksi Heidi on sijoittanut aikuisiällä säännöllisesti 20 vuoden ajan osakkeisiin. Vuonna 2008 perhe osti Cannesista loma-asunnon. Ja seuraavana vuonna he ostivat Helsingin Kalliosta yksiön. Nyt Heidin perheessä on yhteensä seitsemän sijoitusasuntoa, jotka sijaitsevat Rovaniemiellä, Hämeenlinnassa, Klaukkalassa, Oulussa ja Espoossa. Sijoitusasuntojen osto on tarkoittanut sitä, että osakepotista on myyty yli puolet ja tarvittava käsiraha on saatu osakkeista. Sijoittamisen suhteen ei ole erityisiä tavoitteita tällä hetkellä. Ajatuksena on, että asunnot ovat sijoitus perheen tulevaisuuteen. Asuntojen vuokrauksen sekä kaikki käytännön järjestelyt Heidin perhe hoitaa itse.

Aika- ja paikkariippumatonta työtä verkostomarkkinoinnin ja sisällöntuotannon parissa

Heidi on ollut yrittäjä vuodesta 2002. Vuoteen 2017 hän pyöritti tapahtumatoimisto Eventgardenia työnantajayrittäjänä. Nykyinen työ verkostomarkkinoinnin parissa on mahdollistanut myös muut monet projektit sekä enemmän aikaa perheen kanssa. Pienten lasten äidillä on yritystoiminnan lisäksi muutamia luottamustehtäviä. Joita on kuulemma nyt vähän, kun niitä aikoinaan oli kahdeksan. Voit lukea Heidin taipaleesta yrittäjäksi täältä.

Heidin yritys BSG Marketing Oy on Lapsiarkea median osakas, joka omistaa suomen suurimman Lapsennimi.com -nimisivuston sekä nopeasti kasvavan lapsiarkimedian. Delux-Retkiperhe matkablogista voi seurata perheen seikkailuja. Heidi tekee sisällöntuotantoa ja somekonsultointia myös asiakkaiden omiin medioihin. Lisäksi Heidi edustaa suoramyyntiyhtiö Zinzinon terveystuotteita itsenäisenä partnerina. Loppuvuodesta on luvassa uusi aluevaltaus lapsiin liittyvän liiketoiminnan osalta.

Kysyin Heidiltä, että miten ihmeessä hänen aikansa riittää kaikkeen. Heidi sanoo, että jos on motivaatiota, niin on aikaa. Ja hänellä on aikaa asioihin joista hän on innostunut. Lisäksi lisäravinteilla ja liikunnalla on paljon merkitystä jaksamiseen. Heidi sanookin, että aloittaa taas liikkumisen pikkuhiljaa, kun on palautunut ensin synnytyksestä. Zinzino yhteisön kanssa myös liikutaan yhdessä.

Heidi on myös aktiivinen sosiaalisessa mediassa. Heidi ylläpitää Äiti Yrittää blogia, joka kertoo perhe-elämän ja yrittäjyyden yhteensovittamisesta, matkailusta ja hyvinvoinnista. Blogissa on myös inspiroivia yrittäjätarinoita eri alan ihmisistä.

Passiivinen tulo verkostomarkkinoinnin ja sijoitustoiminnan avulla

Ihmisiä kiinnostaa passiivinen tulo, kotona tehtävä työ sekä vapaampi elämä. Ajasta ja paikasta riippumaton työ ja tulo ovat olleet Heidinkin tavoitteena. Heidi on elävä esimerkki siitä, että verkostomarkkinoinnin liiketoiminnassa voi menestyä isosti ilman aiempaa kokemusta alasta. Yksi suurimpia arvoja liiketoiminnassa on taloudellisen ja terveyttä edistävän puolen lisäksi ihmiset. Saat valita itse työkaverisi ja koko ajan tulee uusia huikeita persoonia omaan tiimiin. Liiketoiminnassa rakennetaan elinikäisiä ystävyyssuhteita. Zinzinon matkassa Heidi on ollut vuodesta 2014 alkaen. Alkuun työtunnit olivat noin 5 - 10 tuntia viikossa. Nyt verkostomarkkinointi on yksi päätulon lähde.

Miten verkostomarkkinoinnissa voi menestyä ja mitä se vaatii

Etukäteen ei voi tietää kuka menestyy. Heidi sanoo, että on yllättynyt monta kertaa uuden henkilön rekrytointitilanteessa. Hiljaisempi ja ujompi ihminen voi menestyä ihan yhtä hyvin kun myynnin kokemusta omaava ja sosiaalisempi persoona. Työ vaatii aktiivista verkostoitumista. Somen myötä mahdollisuuksia on paljon. Facebook, LindedIn, Twitter, paikalliset BNI-tapaamiset. Zinzinon väki on selvästi todella sosiaalista ja asioita tehdään paljon yhdessä. Heidi sanookin, että jos asia kiinnostaa, niin häneen saa olla yhteydessä.

Zinzino mahdollistaa hyvin sivutulot esimerkiksi äidille hoitovapaan aikana. Verkostomarkkinointi on hyvä tapa lähteä ansaitsemaan lisätuloja myös päätoimisen työn ohella. Heidi vinkkaa ettei tekijän tarvitse olla nälkäinen, alkuun voi lähteä kokeilemaan ja katsoa mihin se johtaa.